Yhteydenottojen hallinta on tärkeä osa laadukasta asiakaspalvelua. Asiakkaat tarvitsevat neuvontaa ja käyttötukea. Kyky reagoida nopeasti häiriötilanteeseen tai huoltopyyntöön erottaa hyvät toimittajat huonoista. Jos asiakaskontaktina toimii enemmän kuin yksi henkilö, kaikkien on oltava kartalla siitä, mitä asiakkaan kanssa on viestitty.

Tawasta on kehittänyt Futural ERP-pakettiin tukipalvelujärjestelmän, jolla tukipyynnöt pysyvät hallinnassa. Viestit tuen sähköpostiin ohjautuvat tiketöintijärjestelmään, josta ne voidaan ohjata oikealle käsittelijälle. Sähköpostiviestintä asiakkaan kanssa voidaan hoitaa suoraan järjestelmästä, jolloin se tallentuu tiketille ja on helposti löydettävissä. Tiketille voidaan kirjata sisäisiä muistiinpanoja. Tukijärjestelmä on kytketty työajanseurantaan: tukihenkilöt voivat kirjata tiketille tekemänsä työtunnit, jolloin ne ohjautuvat samaan kuin muu tuntikirjanpito. Tiketin tila kertoo, missä vaiheessa tukipyyntö menee.

Tukipalvelujärjestelmä on integroitu osaksi projektinhallintaa. Tukipyynnöistä voidaan tarvittaessa helposti muodostaa kehitysprojekteja tai -tehtäviä. Asiakkaalle voidaan antaa pääsy seuraamaan omia tukipyyntöjään web-portaalin kautta.

Kiinnostuitko? Onko yritykselläsi tarvetta parantaa jälkimarkkinoinnin prosesseja? Ota yhteyttä, niin keskustellaan asiasta lisää.

Oppimisen ja opetuksen painopiste on viime vuosina siirtynyt teoreettisen tiedon hankkimisesta korostamaan osaamista, kokonaisuuksien hahmottamista ja taitojen soveltamista käytäntöön. Tawastan oppimisjärjestelmien projektipäällikkö Karoliina Nisula kehitti väitöstyössään avoimen lähdekoodin toiminnanohjausjärjestelmän yhteyteen liiketoimintasimulaation, jossateoria ja käytännön tekeminen yhdistyvät.

Väitöstyössä tutkittiin myös tietojärjestelmiin perustuvien oppimisympäristöjen tarjoamia mahdollisuuksia opiskelijan jatkuvaan arviointiin ja ohjaukseen. - Tietojärjestelmäpohjaiset oppimisympäristöt keräävät paljon dataa, mutta niiden tuottamaa tietoa hyödynnetään vielä varsin vähän. Oppimisanalytiikka ja arviointi pitäisi huomioida jo suunnitteluvaiheessa ja rakentaa luonnolliseksi osaksi oppimisympäristöä, Nisula toteaa.

Väitöskirja Holistic business learning environment - bringing practice and integration to business education tarkastetaan julkisesti Tampereen yliopiston tekniikan ja luonnontieteiden tiedekunnassa keskiviikkona 22.05.2019 klo 12 Hervannan kampuksen Rakennustalon salissa RG202 (Korkeakoulunkatu 5). Vastaväittäjänä toimii apulaisprofessori Birgit Rognebakke Krogstie (Norwegian University of Science and Technology). Tilaisuutta valvoo professori Samuli Pekkola Tampereen yliopiston johtamisen ja talouden tiedekunnasta.

Lisää tietoa aiheesta löytyy Tampereen yliopiston sivuilta.
Väitöskirjaan voi tutustua osoitteessa.

Futural -tuoteperhe on laajentunut hallitsemaan järjestöjen ja organisaatioiden osaamisvarantoa.

Futural Societyn avulla organisaatio saa koostettua toimintaansa liityyvien ihmisten osaamisen, kiinnostuksen aiheet ja kokemuksen yhteen tietojärjestelmään, jossa sitä voidaan ylläpitää ja hyödyntää.

Lue lisää Futural Society -järjestelmästä täältä.